Thursday, October 25, 2012

Majlis Bertakbir




Sempena Hari Raya Aidil Adha, Unit Agama Dan Akhlak (UADA) telah mengadakan Majlis Bertakbir di Markas Putera, Raba’ah Al-Adawiyah pada 25 oktober 2012M.
Tazkirah yang disampaikan oleh
Ustaz Abdul Azim

Majlis dimulakan dengan solat Maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Ustaz Mohammad Aizat bin Haji Ahmad dan diteruskan dengan bertakbir beramai-ramai.

Tazkirah kemudian disampaikan oleh Ustaz Abdul Azim bin Haji Ismail. Di dalam tazkirah pendek tersebut Ustaz Abdul Azim telah menerangkan secara jelas mengenai perbezaan sunnah dan sunat kemudian berpindah ke bab sunnah berkorban. Tazkirah atau kongsisama yang telah disampaikan oleh beliau telah sedikit sebanyak memberi pengetahuan lebih jelas tentang ibadah berkorban dan sunnah
berkorban.

Warga BruCai menunaikan solat Isya’ secara berjemaah dan diimamkan oleh Ustaz Mohammad Nurhadi bin Ismail kemudian diteruskan lagi dengan bertakbir.

Seterusnya Ketua UADA, Ustaz Muhammad Saifullah bin Rosli, memberikan sedikit penerangan mengenai Majlis Ibadah Korban yang akan dijalankan pada hari Sabtu, 11 Dzulhijjah 1433H bersamaan dengan 27hb Oktober 2012M. Antara penerangan yang disampaikan adalah mengenai pembahagian kerja beserta ahli-ahli dalam setiap kumpulan dan sedikit bayangan mengenai Majlis Ibadah Korban yang akan berlangsung pada 27hb Oktober nanti.

Di akhir penerangan, beliau menasihatkan warga BruCai agar dapat meningkatkan lagi kerjasama dan komitmen memandangkan bilangan korban yang semakin bertambah.

Sebahagian daripada mahasiswa Brucai yang takbir pada malam itu.




Ketua UADA, Ustaz Muhammad Saifullah bin Rosli, memberikan sedikit penerangan mengenai Majlis Ibadah Korban yang akan dijalankan pada dua hari kemudiaan.

Disediakan oleh : Ustazah Hajah Nurnadiah binti Awang Haji Mohamed Ismail

No comments:

Post a Comment