Saturday, October 13, 2012

Kempen Kebersihan Ma'had Bu'uth Jalalah As-Sultan Al-Haj Hassanal Bolkiah

SABTU (13.10.2012) - Seramai 44 orang penuntut tahun 1 hingga tahun 3 telah bergotong-royong membersihkan Ma’had Bu’uth tersebut. Kempen yang terdiri dari penuntut-penuntut lelaki itu telah bermula dari jam 1.30 petang hingga 4.00 petang.

Turut hadir ialah Duta Besar Negara Brunei Darussalam di Republik Arab Mesir, Dato Paduka Awg Hj Mohd Mahdi bin Pehin Orang Kaya Digadong Seri Diraja Dato Laila Utama Hj Awg Abdul Rahman. Kehadiran Tuan Yang Terutama disambut oleh Syeikh Ali, seterusnya Tuan Yang Terutama dibawa melawat sekitar Ma’had tersebut.

Aktiviti gotong-royong  ini merupakan salah satu daripada aktiviti-aktiviti Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam di Kaherah (BKPBDK). Aktiviti sedemikian diharap dapat mengeratkan lagi ikatan silaturrahim dan mewujudkan mahabbah sesama penuntut Brunei di Kaherah. Di samping itu, menanamkan sifat suka bekerjasama dalam melakukan amal kebajikan.
Dato Paduka juga turut hadir untuk melihat sendiri Ma'had Bu'uth.

Mahasiswa BruCai ketika membersihkan lorong Ma'had Bu'uth tersebut.




Para mahasiswa BruCai bersama Dato Paduka Awg Hj Mohd Mahdi bin Pehin Orang Kaya Digadong Seri Diraja Dato Laila Utama Hj Awg Abdul Rahman dan pegawai-pegawai kedutaan.


Disediakan oleh : Ustazah Hajah Nurnadiah binti Awang Haji Mohamed Ismail

No comments:

Post a Comment