Friday, April 3, 2015

Bazar Amal Brucai Sesi 2014/2015




Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam Di Kaherah telah mengadakan Bazar Amal Brucai pada 21hb Mac yang lalu bertempat di bangunan khas pelajar-pelajar Brunei Darussalam di Kaherah, Republik Arab Mesir.

Majlis bazar serupa ini merupakan aktiviti tahunan yang diungkayahkan oleh Unit Kebajikan dan Kemasyarakatan, BKPBDK. Adapun tujuan bazar ini diadakan diantaranya mengeratkan silaturrahim sesama mahasiwa/mahasiswi bersama para pegawai kedutaan dan sahabat dari negara jiran dan memberikan peluang kepada mahasiswa/mahasiswi untuk lebih memahami pengurusan kewangan disamping menimba ilmu di bumi Mesir ini.

Akan tetapi bazar tahun ini berbeza sedikit dari tahun-tahun lepas kerana sebahagian daripada hasil keuntungan jualan daripada Badan Kebajikan akan didermakan ke tabung kemanusiaan.




Hadir selaku tetamu kehormat majlis tersebut Yang Mulia Puan Nur Hafizah Al-Islam binti Awang Mahani, Kuasausaha Sementara Kedutaan Besar Negara Brunei Darussalam di Republik Arab Mesir dan seterusnya merasmikan Majlis Bazar Amal Brucai sesi 2014/2015M.



Turut hadir pada bazar tersebut para pegawai kedutaan bersama keluarga dan mahasiswa/mahasiswi negara jiran yang tinggal sekitar bangunan khas pelajar-pelajar Brunei Darussalam tersebut.




Majlis Bazar tersebut diserikan lagi dengan pelbagai aktiviti dan pertandingan seperti Master Chef, Guess What dan sebagainya disamping jualan kuih-muih yang dihasilkan oleh pegawai-pegawai kedutaan dan penuntut-penuntut Brunei Darussalam Di Kaherah.


Untuk melihat gambar-gambar pada majlis tersebut, إضغط هنا

No comments:

Post a Comment