Thursday, November 22, 2012

Program Qiyamullail

Pada 22hb November 2012M, Unit Agama dan Akhlak telah mengungkayahkan Program Qiyamullail dan diteruskan dengan solat Hifzi yang diadakan secara berasingan. Bagi mahasiswa bertempat di Markas Putera manakala bagi mahasiswi di Markas Puteri. Majlis yang bertemakan ‘Menuju Kecemerlangan Duniawiy & Ukhrawiy’ itu dimulakan dengan bacaan Ma’thurat secara berjemaah, diteruskan dengan Ifthar Jam'ie dan solat Maghrib dan Isya' berjemaah.

"Sharing Session"
Di antara pengisian yang ada sepanjang majlis pada waktu malam ialah membaca Surah Kahfi, 'Sharing Session' dan diteruskan dengan aktiviti berkumpulan dan video.

Manakala pengisian pada waktu pagi pula ialah solat Tahajjud, solat Hifzi dan solat Subuh berjemaah kemudian disusuli dengan bacaan Ma’thurat. Majlis diserikan lagi dengan aerobik yang memeriahkan lagi suasana di waktu pagi. Setelah penat beriadah sarapan pagi pun dihidangkan.


Solat Subuh berJemaah
Baccan Surah Kahfi


Seterusnya sesi bergambar ramai bagi kenang-kenangan. Banyak kenangan indah yang terukir sepanjang majlis diadakan. Semoga ukhuwah yang ada berterusan serta diberkahi oleh Allah Subhanahu WaTaala.

Berbincang bersama kumpulan
Aktiviti berkumpulan

Penerangan tentang logo.









 

 Disediakan oleh: Ustazah Hazimah Bte Baha.


No comments:

Post a Comment