Monday, February 25, 2013

Sambutan Hari Kebangsaan di Markas Putera


                                       

Pada 25hb Februari 2013, Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam di Kaherah (BKPBDK) telah menganjurkan sebuah majlis bagi menyambut Hari Kebangsaan yang ke-29 yang diadakan di Markas Putera, Rabaah El-Adawiyah.

Majlis dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah yang diketuai oleh Presiden BKPBDK, Ustaz Mohd Nazerul Wafiq bin Hj Mohd Hussin dan diteruskan dengan nyanyian lagu kebangsaan beramai-ramai serta bacaan ikrar yang diketuai oleh Presiden sendiri.

Para penuntut seterusnya  menyaksikan tayangan video Hari Kebangsaan serta video ’Suara Satu BruCai’ yang disediakan oleh Unit Media Dan Publisiti (UMDP). Para penuntut juga tidak ketinggalan menyanyikan beberapa buah lagu patriotik Brunei Darussalam seperti ‘Bendera Negara’, ‘Brunei Bumi Bertuah’ dan ‘Tekad Kemerdekaan’.

Walaupun berada jauh dari tanahair, ini tidak menghalang para penuntut daripada menyambut hari bersejarah Negara. Adapun tujuan majlis ini diadakan adalah untuk lebih menghayati hari kemerdekaan sekaligus menanamkan sifat patriotisme dalam diri penuntut yang berada di luar negara.

Majlis ditutup dengan bacaan doa kesyukuran yang diketuai oleh Ketua Unit Agama Dan Akhlak (UADA), Ustaz Mohd Saifullah bin Rosli.




Oleh: Hjh Nurnadiah Hj Mohamed Ismail.

No comments:

Post a Comment