Friday, February 15, 2013

Kempen Kebersihan Pupuk Semangat Kerjasama



Pada Hari Jumaat, 15hb Februari 2013M yang lalu, sebuah kempen kebersihan telah diselanggarakan oleh Unit Kebajikan dan Kemasyarakatan, Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam di Kaherah. Kempen mengambil tempat di kedua-dua buah markas milik BKPBDK; Markas Putera dan Markas Puteri.

Kempen serupa ini telah diadakan untuk kali kedua bagi Sesi Pengajian 2012/2013M. Ianya bertujuan untuk mengekalkan dan meningkatkan mutu kebersihan markas-markas tersebut, di samping melahirkan kondisi dan suasana markas yang bersih, sihat dan teratur untuk kegunaan bersama.

Kesemua ahli-ahli Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam telah turut serta menolong dalam melaksanakan aktiviti berkebajikan ini. Kempen bermula pada jam 8 pagi dan berakhir pada jam 11 pagi. Kebersihan ruang berkumpul, pejabat, stor dan tandas di markas-markas BKPBDK menjadi isi perlaksanaan kempen kebersihan kali ini. Ahli-ahli Unit Agama dan Akhlak dan Unit Kebajikan dan Kemasyarakatan telah ditugaskan untuk membersihkan Markas Putera manakala ahli-ahli Unit Pelajaran dan Penerangan dan Unit Sukan dan Kesihatan telah ditugaskan untuk menjalankan kempen di Markas Puteri. Ahli-Ahli Unit Media dan Publisiti pula bertugas selaku krew fotografi dan media massa sambil membantu sepanjang aktiviti kempen dijalankan.

Aktiviti bergotong-royong seperti ini diharap akan dapat mewujudkan semangat kerjasama, persaudaraan dan bertolong-tolongan di kalangan ahli-ahli BKPBDK. Kita berharap agar aktiviti seumpama ini akan dapat melahirkan rasa tanggungjawab di kalangan ahli-ahli BKPBDK dalam sama-sama menjaga kebersihan markas-markas BKPBDK khususnya dan tempat-tempat lain amnya.

“Kebersihan sebahagian daripada Iman”









Oleh: Siti Musfirah Misli

No comments:

Post a Comment