Monday, February 23, 2015

Sambutan Hari Kebangsan Negara Brunei Darussalam kali ke-31

Doa Kesyukuran bersempena Hari Kebangsaan
Negara Brunei Darussalam Kali ke-31


22hb Febuari - Dengan kerjasama kedutaan besar dan Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam di Kaherah, rakyat Brunei Darussalam di Kaherah Mesir telah mengadakan majlis membaca doa kesyukuran sempena Hari Kebangsaan kali ke-31 bertempat di surau bangunan Darussalam.






Majlis dimulakan dengan solat fardhu maghrib dan solat hajat berjemaah, disusuli dengan bacaan surah yaasin dan doa kesyukuran.







Bagi menyerikan lagi majlis tersebut, acara diteruskan dengan persembahan koir lagu kebangsaan Brunei Darussalam 'Allah Peliharakan Sultan' diikuti dengan persembahan nasyid, deklamasi sajak yang bertajuk 'Darussalam' nukilan dari Syukri Zain, nyanyian lagu patriotik 'Bendera Negara' dan 'Laungan Brunei Darussalam' dari para mahasiswa-mahasiswi Tahun 1 dan tayangan video bertajuk 'Harapan Negara'  hasil rekaan Unit Media dan Publisiti, Badan Kebajikan Penuntut Brunei Darussalam di Kaherah. 

Persembahan dari mahasiswa-mahasiswi Tahun 1

Dengan adanya majlis ini dapat meningkatkan lagi semangat patriotik dan penghayatan hari kemerdekaan dalam diri penuntut yang berada di luar negara khususnya di bumi Mesir ini.




Untuk melihat gambar-gambar pada majlis tersebut, إضغط هنا

No comments:

Post a Comment