Wednesday, March 20, 2013

Taklimat Daripada JKDN


Beberapa orang pegawai dari Jabatan Keselamatan Dalam Negeri (JKDN) telah berkesudian memberikan taklimat kepada para penuntut Brunei Darussalam di Kaherah, Mesir. Taklimat berlangsung pada hari Rabu, 20hb Mac 2013M, bertempat di Markas Putera, Rabaah El Adawiyah.

Taklimat dimulakan dengan bacaan surah Al-Fatihah yang diketuai oleh Presiden BKPBDK, Ustaz Mohd Nazerul Wafiq bin Hj Mohd Hussin. Taklimat ringkas kemudian disampaikan oleh salah seorang pegawai dari JKDN, disusuli dengan tayangan video yang menerangkan serba sedikit tentang tugas-tugas JKDN.

Para penuntut juga berkesempatan mengajukan soalan-soalan dalam sesi soal-jawab. Antara informasi yang diperolehi daripada taklimat tersebut adalah mengenai tugas JKDN dalam memantau perkara-perkara yang mengancam keselamatan negara, seperti subversif, penyuluhan, pengganasan dan pelampau agama.

Semoga dengan adanya taklimat tersebut dapat memberikan pencerahan kepada para penuntut mengenai perkara-perkara yang dapat mengancam keselamatan dalam negeri.





No comments:

Post a Comment